PAYLAŞ-Yorum

Pazarlama İnovasyonu

Posted on: Mart 22, 2010

Geçen haftalardaki ; ’’ Devir İnovasyon devri’’ adlı yazımda inovasyonun genel olarak tanımı üzerinde durmuştum. Şimdi ise inovasyon çeşitlerinden;  ‘’Pazarlama inovasyonu’’ nu ele almak istedim.

Pazarlama inovasyonu, farklı ürün tasarımı veya var olan üründeki tasarımın farklılaştırılması ve bunu müşteriye sunarken daha önce akla gelmemiş bir şekilde sunulmasıdır. Ürün ve hizmetlerin müşteri ile buluşturulması için ürün pazara sürülür ve müşterinin satış esnasındaki  fazlalığı ve satıştan sonra müşteri potansiyelinin genişlemesi o ürüne olan ilgiyi gösterir. Peki ilgi uyandıracak bir ürünün pazarlaması nasıl olmalıdır?

Ambalaj: Ürünün ambalajı sizin sektörünüzdeki firmalardan farklı olmalıdır. Ürünün ambalajının farklı olması müşterilerin ilgisini çekeceği gibi diğer firmalardan da farklı olmanızı sağlar. Var olan ürünlerde tasarım değişikliğine gidilebilir veya yeni özgün tasarımlar oluşturulabilir.

İnternet sitesi: İnternet üzerinden pazarladığınız ürün için bir sayfa oluşturabilirisiniz. Bu sayfada; ürün tanıtımı, daha önce ki satılan ürünlerin müşteri puanlaması, ürün takip sistemi ve sipariş listeleri oluşturabilirsiniz. Bu size nasıl bir kolaylık sağlar:

1-Müşterinin ürüne daha hızlı erişmesini sağlar.

2-Ürün puanlaması ile ürün hakkında fikir elde eder.

3-Ürün takip sistemi ile, müşteri ürünün firmadan çıkıp çıkmadığını, kaç günde elinde olacağına dair bilgiler bulabilir.

4–İnternet sistemi üzerinden pazarlama yapmayan firmaların bir adım önüne geçmiş olur.

Sosyal ağlar: Sosyal ağlar üzerinden ürün, tanıtımı yapan firmalar gün gittikçe artmakta. Sosyal ağlardan yapılmasının sebepleri arasında; sosyal ağlar üzerinden birçok kişiye çevrimiçi ulaşmak daha hızlı ve daha kolay. Ayrıca sosyal ağlardaki paylaş butonu da, ürünü pazarlamasını tek ‘tık’ ta kolaylaştırıyor… E-posta yolu ile yapılan reklamların yerini de, artık sosyal ağlar üzerinden yapılan reklam kampanyaları almaya devam ediyor. Bir insan e-postasına günde 3 dakika, sosyal ağlara 56 dakika ayırdığını da göze önünde bulundurursak, sosyal ağların önemeni ve büyük bir pazarlama alanı olduğunu anlayabiliriz.

Burak Abidin Aksoy

About these ads
Etiketler:

1 Response to "Pazarlama İnovasyonu"

İşletmeler,artık internet satışına odaklanmış durumdalar,bu duruma ilerde dahada da rağbet olacaktır.Klasik satış pazarlamanın aksine,eleman masrafı,penatrasyon,donanım v.s gibi giderler bu satış şeklin de olmadığından marj da yükselmektedir.Ve bunun yanın da daha bir çok artısı olduğundan işletmeler internet satışına doğru bir yönelme içindeler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: